W Kolonii David Cage sporo mówił o emocjach. Odwołał się do znanej teorii psychologicznej dzielącej je na dwa typy: wspólne wszystkim ssakom emocje pierwotne, których doświadczali już jaskiniowcy w walce o przetrwanie, oraz emocje wtórne – wykształcone na dalszym etapie ewolucji i rozwoju relacji międzyludzkich, związane z życiem w społeczeństwie. Zinterpretował ten podział po swojemu, zaliczając do pierwszej grupy agresję, frustrację, strach, podniecenie, a do drugiej: współczucie, szczęście, smutek, zazdrość, wstyd. Jego zdaniem gry w większości bazują na emocjach pierwotnych, a powinny mieć ambicję odwoływania się do bardziej zlożonych emocji społecznych – podobnie jak robi to sztuka.
A co wyrażają nasze twarze?
Wersja soft: Immersion
Wersja hard-core: Unreal Gamer
Uwaga! przypadek kliniczny; film zawiera drastyczne sceny oraz wulgarne slownictwo